Kapat

Popüler Kategoriler

Bütün Kategoriler

3 kişi aldı

Marmara Sanat Akademisi Şişli'de Felsefe atölyesi

Şişli

Marmara Sanat Akademisi Şişli

Merkez Mahallesi, Kocamansur Sokak, Numara 127, Mehtap Apartmanı , Daire 4, Şişli, İstanbul,Türkiye

Detaylar

  • Bu fırsat 15.02.2021 tarihine kadar geçerlidir.

  • Haftada 2,5 saatlik atölye seminerleri ayda toplam 10 saat sürecektir.

  • Dersler hafta içi 19:30- 22:00 arasıdır. Hafta sonu dersleri 11:00 - 13:30 arası ve 13:30 - 16:30 arasındadır.

  • Kayıt gereklidir. Kontenjan sayısı sınırlı olduğundan fırsat kodu alındıktan sonra kayıt için akademiye bildirilmesi gerekmektedir.

  • Detaylı bilgi ve kayıt için 0212 292 6848 - 0536 304 98 20 - 0541 961 44 73 numaralı telefonları arayabilirsiniz.

  • Kayıt iptalleri 24 saat önceden bildirilmelidir. Aksi takdirde fırsat kodlarınız kullanılmış sayılacaktır.

  • Hizmete ilişkin fiş veya faturanızı, hizmeti aldığınız işletmeden istemeyi unutmayınız.

Öne Çıkanlar

  • Marmara Sanat Akademisi Şişli'de Felsefe atölyesi sizi bekliyor.

  • Felsefe ile Sanat birbirinden ayrılmaz parçalar gibidir. Sanatçı en muhteşem güzelliğin, en sevilesi şeyin peşindedir. Sanat, sanatçının dünyasını onun gerçeğini bize anlatır. Bu gerçek şüphesiz bilim ve felsefede alışılagelen anlamda nesnel veya evrensel bir gerçek değildir, öznel ve kişisel bir gerçektir.

  • Öte yandan amacı da zaten bizde bir şey, özellikle bir duygu, bir heyecan uyandırmaktır. Bundan dolayı onun dili bilim veya felsefenin diline en fazla yaklaştığı durumda bile alışılagelen anlamda normal bir dil değildir, özel bir dildir. Bununla birlikte iyi kurulmuş bir felsefi sistem bizde, iyi düzenlenmiş bir roman veya iyi yazılmış bir şiir kadar estetik bir duygu veya heyecan uyandırdığı da bir gerçektir. Her ikisi de varlığı, hayat ve insanı yaratıcı bir zeka ile kavrar ve yorumlar.

Felsefe atölyesi!

Marmara Sanat Akademisi Şişli'de Felsefe atölyesi sizi bekliyor.

Felsefe ile Sanat birbirinden ayrılmaz parçalar gibidir. Sanatçı en muhteşem güzelliğin, en sevilesi şeyin peşindedir. Sanat, sanatçının dünyasını onun gerçeğini bize anlatır. Bu gerçek şüphesiz bilim ve felsefede alışılagelen anlamda nesnel veya evrensel bir gerçek değildir, öznel ve kişisel bir gerçektir.

Öte yandan amacı da zaten bizde bir şey, özellikle bir duygu, bir heyecan uyandırmaktır. Bundan dolayı onun dili bilim veya felsefenin diline en fazla yaklaştığı durumda bile alışılagelen anlamda normal bir dil değildir, özel bir dildir. Bununla birlikte iyi kurulmuş bir felsefi sistem bizde, iyi düzenlenmiş bir roman veya iyi yazılmış bir şiir kadar estetik bir duygu veya heyecan uyandırdığı da bir gerçektir. Her ikisi de varlığı, hayat ve insanı yaratıcı bir zeka ile kavrar ve yorumlar.Ancak filozofun amacı yalnızca doğru olanı aramak ve kavramak iken sanatçının amacı güzeli bulmak, duymak ve yaşamaktır.

Sanatçı ruh çözülmeleri, sezgi ve çoskuyu kullanırken felsefe ise akıl ve mantık ilkeleri ile hareket eder. Her ikisi de dış olayların objektif gerçekliğini ferdi duyuş ve görüşlerle aşmak ister. Felsefe de sanat da evrenin temelindeki ahenk ve bütünlüğü bulmaya, varlığın sırlarını açmaya çalışırlar. Sanat ruh ve duygu dünyamızı kendi bilincimizde derinleştirir. Felsefe ise zihin ve düşünce dünyamızı derinleştirir. Hatta felsefe, yaşamın kendisidir.

Aristoteles'in ünlü yapıtı "Metafizik"; 'Bütün insanlar doğal olarak bilmek isterler.' cümlesiyle başlar. Yine Aristoteles'e göre, insanların duyularını kullanmaktan; örneğin görmekten, işitmekten duydukları zevk bunun en net kanıtıdır. Gerçekten de insanı insan yapan en önemli özelliklerden biri onun kendisini çevreleyen dünyayı, içinde yaşadığı toplumu, geçmişini ve bütün yanları ile bizzat kendisini tanımak ve bilmek istemesidir.

Şimdi bilgi, bilen varlıkla bilinmesi istenen veya bilinen varlık arasındaki bir ilişkidir. Bu ilişkide bilinenin mi, yoksa bilenin mi ağır bastığı; bilginin imkânı veya imkânsızlığı, kaynağı, alanı, kapsamı, sınırları vb. türünden sorular felsefenin bilgi teorisi veya epistemoloji diye adlandırılan dalının özel konusunu oluşturur.

Felsefe de esas olarak bir tür bilgidir; ama özel bir tür bilgidir. Felsefenin ne tür bir bilgi olduğunu, felsefi bilginin özelliklerinin neler olduğunu anlamak için diğer belli başlı bilgi türlerinden söz etmek gerekir. Bu konuda ele alınacak bilgi türleri ise gündelik bilgi ve bilimsel bilgidir.

Sanat Felsefesi Nedir?

Her insan dünyaya bir ötekinden farklı gözlerle bakar ve her şeyi farklı biçimlerde yorumlar.

İşte sanat felsefesi veya estetik; sanatın, sanat yaratmalarının ve sanat beğenilerinin özünü ve anlamını konu olarak alan felsefi disiplinin adıdır.

Sanat felsefesi, eserlerin veya beğenilerin özünü ve anlamını konu alırken bunlar hakkında bazı sorular sorar ve kendince cevaplar arar. Bu sorulardan en önemlileri şunlardır:

  1. Güzel nedir?
  2. İyi nedir?
  3. Hoş nedir?
  4. Herkesin zihninde, ortak bir estetik yargı mevcut mudur?

Felsefe, kendi özünün gereği olarak sorduğu bu sorulara, yine kendi özünün gereği olarak cevaplar verir ve her cevap, kendi içinde bir başka soruyu daha barındırır. Güzel olan şu ise, kime göre öyledir ve neden güzeldir? İyi, neye göre iyidir? Hoş olan, kim için hoştur? Ortak estetik yargılar bizleri en güzelin, en iyinin ve en hoşun ne olduğu konusunda kesin bir tanım yapmaya yönlendirebilir mi?..

Felsefe Tarihi

  • İlk çağ felsefesinde sanat
  • Orta çağ felsefesi ve sanat
  • Rönesans felsefesi ve sanat
  • Aydınlanma felsefesi ve sanat
  • 19.yüzyıl felsefesi ve sanat
  • 20.yüzyıl felsefesi ve sanat
  • Helenistik felsefe ve sanat

Seminerler Boyunca İzlenecek Birkaç Program ve Konu Başlıkları:

  • Felsefe Neden Gereklidir?
  • Sokrates ve Kendini Bilmek Kavramı
  • Aristoteles; Erdem ve Adalet Üzerine
  • Descartes ve Zihnin Yapısı
  • Etik İlişki Nedir?
  • Doğru Değerlendirmenin Koşulları Nelerdir?
  • Rousseau; Bilmek ve Yapmak Arasındaki İlişki
  • Hegel; Köle-Efendi Diyalektiği
  • Hegel; Minerva’nın Baykuşu
  • Schopenhauer; Sevginin ve Aşkın Diyalektiği
  • Kierkegaard; İnsan Görüşü
  • Marx; İdeoloji Kavramı ve Yanlış Bilinç
  • Nietzsche; 3 İnsan Türü-3 Aşama
  • Bergson ve Sezgilerin Önemi
  • Jung ve Kollektif Bilinçdışı
  • Heidegger’de Kaygı ve Ölüm Düşüncesi
  • Benjamin ve Aura
  • Krişnamurti; Sevgiyi ve Korkuyu Anlamak
  • Marcuse Popüler Kültür ve Tek Boyutlu İnsan
  • Lacan ve Ayna Evresi
  • Popper ve Yanlışlanabilirlik İlkesi
  • Adorno ve Horkheimer; Kültür Endüstrisi
  • Sartre; Ben-Başkası Bağlamında İletişim Problemi
  • Arendth ve Kötülüğün Sıradanlığı
  • Levinas; Öteki ile Karşılaşma Anı
  • Merleau Ponty; Zaman Bir İllüzyon mu?
  • Bauman; Modernin Çıkmazları
  • Bauman; Mutluluk Söylemi
  • Foucault ve Büyük Kapatılma
  • Chomsky; Medya, Küreselleşme ve Şiddet
  • Toffler ve Gelecek Korkusu
  • Baudrillard ve Tüketim Toplumu
  • Habermas ve Kamusal Alan
  • Bodiou ve Aşkın Savunması
  • Hume ve Nedensellik İlkesi
  • Zizek ve Yamuk Bakmak

Diğer İstanbul Fırsatları