Duru Tiyatro'dan "Sondan Sonra" ve "Şimdi Olmaz Sevgilim" oyunlarına giriş biletleri
Kadıköy, Kozyatağı
Duru Tiyatro
Caferağa Mah. Dr. Esat Işık Cad. No: 68 Moda - Kadıköy / İstanbul
Caddebostan Kültür Merkezi
Bağdat Caddesi Haldun Taner Sok. No: 11 Kadıköy / İstanbul
Kozyatağı Kültür Merkezi
Bayar Cad. Buket Sok. No: 20/1 Kozzy AVM. Kat:2 KOZYATAĞI / İstanbul
Tiyatronun büyüsüne kapılacağınız saatler!
Evlilik, aşk ve aldatma konularını işleyen, oldukça yüksek tempolu ve mizahi bir dili olan "Şimdi Olmaz Sevgilim" oyununa davetlisiniz!
Derin etkileri olan toplumsal olayların süreçlerine tanıklık edeceğiniz "Sondan Sonra" oyunu ile yeni bir bakış açısı kazanacaksınız.
"Şimdi Olmaz Sevgilim"
Londra'nın en ünlü kürkçü dükkanlarından "Bodley, Bodley ve Crouch"'da gün telaşlı başlar. Dükkan sahiplerinden Arnold Crouch, ortağı Gilbert Bodley çapkınlık peşinde koşarken dükkandaki işlere yetişmekte zorlanmaktadır. Bay Bodley en pahalı kürklerden birini metresi Janie McMichael'ın gönlünü almak için kocasına düşük fiyattan satmaya çalışırken, Bay Crouch ve sekreterleri Bayan Tipdale bu anlaşmanın ortasında sıkışır kalır. Bayan Bodley'nin tatilden erken dönmesi ve Bay McMichael'in metresi Sue Lawson'ın da olaylara karışması ile gün içinden çıkılmaz entrikalar zincirine dönüşür.
YAZAN: RAY COONEY-JOHN CHAPMAN
ÇEVİREN: AYŞEGÜL HARDERN
YÖNETMEN: CEM YANILMAZ
YÖNETMEN YARDIMCISI: CANSU TOKUÇ
MÜZİK: EDİB ÇAKIR
GÖRSEL TASARIM: SELİM YENER
DEKOR: KEMAL GÖYLÜLER
SES VE IŞIK: ERDEM SERTER
OYUNCULAR: ADNAN BAŞAR, AYŞEGÜL HARDERN, CANSU TOKUÇ, EDİP ÇAKIR, EFECAN ERDOĞAN, GONCA SUBAŞI,İLKNUR AÇIKELLİ, NESRİN BAKIRCI, SELİM YENER
Sondan Sonra
Yazan: Dennis KELLY
Çeviren: Füsun GÜNERSEL
Yöneten: Emre KINAY
Yönetmen Yardımcısı: Derya OYANAY SUNGUR
Müzik: Mert CANKA-Engin HIZARCI
Dekor: Kemal GÖYLÜLER
Işık Tasarımı: Emrah KESKİN
Fotoğraf: Cenk OĞLAKÇI
Oyuncular: EMRE KINAY & AHU TÜRKPENÇE
Sığınakta iki genç: Mark ile Louise. Mark kendine gelmeye çalışan Louise’e bilgi verir: Korkunç patlamada, binalar çökmüş, herkes ölmüş, her yanı toz bulutu kaplamıştır. Mark bayılan Louise’i bin bir güçlükle sığınağa taşımıştır. Sığınakta yiyecek, ranza, radyo gibi şeyler vardır; besbelli böyle bir tehlike için hazırlanmıştır. Mark’ın konuşmalarından Louise’e aşık olduğu ve onu delice kıskandığı anlaşılır. Ayrıca genç adam Louise’i irkilten şeyler söyler: “Bu saldırıyı yapanlar mutlaka sakallıdır. Bizimki gibi güçlü toplumlar dünyadaki zayıf toplumları onların iyiliği için kontrol etmeli. Biz gücümüzü yeterince iyi kullanmadık. Teröristlere daha katı davranmak şart.”
Mark’tan korkan ama onunla birlikte bu sığınakta hayatta kalma mücadelesi veren Louise zor günler yaşar. Acaba dışarısı ne durumdadır? Oradan kurtulabilecek midir?
Dennis Kelly’nin bu çarpıcı oyununda iki temel konu işleniyor:
- Dünyada özellikle ABD’de 11 Eylül ile gelişen paronoya ve faşizan eğilimler;
- Makro ve Mikro düzeylerde iktidar ilişkisi: Makro düzeyde güçlü bir ülkenin zayıf ülkeleri yönlendirmesi; mikro düzeyde ise bir erkeğin gücünü kullanıp bir kadını elde etme mücadelesi... Amaç uğruna her yola başvurmaktan çekinmeyen bir zihniyet.
Kelly 1970’te Londra’da çok çocuklu bir İrlandalı ailede dünyaya geldi. 16 yaşında okulu bıraktı. Süpermarkette çalışırken o semtteki gençlik kulübü ortamında tiyatroyla ilgilenmeye başladı. Goldsmiths College’da tiyatro eğitimi gördü. İlk oyunu Debris’i yazdığında 30 yaşındaydı.
Sondan Sonra ilk kez 2005’te Londra’da Bush Theatre’da, sonra çeşitli ülkelerde oynandı.
"İyilik adına gücünü kullanmak toplumsal ya da bireysel süreçte faşizmi yaratır.