Kapat

Popüler Kategoriler

Bütün Kategoriler

12 kişi aldı
Uygur Sanat Tiyatrosu'ndan Akidezadeler Bir Tatlı Huzur oyununa biletler  Tarih ve konum seçimi yapmak için "Hemen Al" butonuna tıklayınız.

Uygur Sanat Tiyatrosu'ndan Akidezadeler Bir Tatlı Huzur oyununa biletler

Kadıköy, Caddebostan

Detaylar

  • Bu fırsatın opsiyonları "Akidezadeler Bir Tatlı Huzur" isimli oyunun;

    • 8 Aralık 2018 | 20:30 | Kadıköy Halk Eğitim Merkezi
    • 13 Aralık 2018 | 20:30 | Caddebostan Kültür Merkezi Büyük Salon'da gerçekleşecek gösterimlerinde geçerlidir.
  • Rezervasyon zorunluluğu yoktur. Oyundan 1 saat önce fırsat kodları ile gişeye giderek biletlerinizi alabilirsiniz.

  • OTURMA PLANI OTOMATİK OLARAK BELİRLENMEKTEDİR.

  • ALINAN BİLETLERDE İADE, İPTAL VE DEĞİŞİKLİK YAPILAMAZ.

  • Hizmete ilişkin biletinizi etkinlik mekanından istemeyi unutmayınız.

Öne Çıkanlar

  • Nejat Uygur'un yazdığı Akidezadeler Bir Tatlı Huzur oyunu sizleri bekliyor.

  • İstanbul’un köklü ve önemli sülalelerinden biri olan Akidezadeler ekonomik olarak zor günler yaşamaktadır. Ailenin reisi sayılan İhsan Bey’in büyükçe bir kumar borcu bulunmaktadır. İhsan Bey, yıllardır atalarından kalan hazır mal varlığını geliştirip korumak yerine ailenin diğer fertleriyle yemiş bitirmiştir. İhsan Bey’in kız kardeşi olan Nermin Hanım da lüks ve şatafatlı cemiyet hayatının her anında bulunmuştur...

  • İstanbul'daki diğer tiyatro fırsatlarını incelemek için tıklayınız.

Akidezadeler Bir Tatlı Huzur

Nejat Uygur'un yazdığı Akidezadeler Bir Tatlı Huzur oyunu sizleri bekliyor.

OYUNUN KONUSU

İstanbul’un köklü ve önemli sülalelerinden biri olan Akidezadeler ekonomik olarak zor günler yaşamaktadır. Ailenin reisi sayılan İhsan Bey’in büyükçe bir kumar borcu bulunmaktadır. İhsan Bey, yıllardır atalarından kalan hazır mal varlığını geliştirip korumak yerine ailenin diğer fertleriyle yemiş bitirmiştir. İhsan Bey’in kız kardeşi olan Nermin Hanım da lüks ve şatafatlı cemiyet hayatının her anında bulunmuştur. İhsan Bey’in ölen eşinden iki çocuğu vardır. Oğlu Nüvit ve kızı Rüya. Nüvit babasının bir kopyasıdır. Hovardalıkta ve kumarda yıllarca babasından öğrendiklerini tatbik etmiştir. Eğitimlidir, lakin eğitimi üzerine bir yerlerde çalışmayı hiç düşünmemiştir. Kardeşi Rüya da abisi gibi lüks yaşamın nimetlerinden yıllarca yararlanmıştır. Şimdilerde evlilik çağındadır. Bir an önce evlenip kötüye doğru giden aile hayatından kendini kurtarmak istemektedir.

Aldıkları iki haber konağın ortasına düşen bir bomba etkisi yaratmıştır. Yüzyıllardır dedelerinden kendilerine miras kalan konak satılmıştır ve bugün onlar için çok önemli olan cemiyet hayatının bir temsilcisi evlerine teftişe gelecektir. Bu teftiş onlar için neden mi önemlidir? Çünkü teftişin sonunda hak ettiklerine inandıkları ve çok önem verdikleri Cemiyet Nişan’na layık görüleceklerdir. Bu cemiyet, içi boş ne idiği belirsiz olan gösteriş budalası bir konumdur. Hayatlarının hiçbir noktasında toplumun hakikatlerini bilmeyen bir aile olan Akidezadeler için bu ödül vaz geçilmez bir gerçekliktir. Gelin görün ki böylesi kriz yüklü bir günün sabahında konağın tüm çalışanları, hizmetçiler ve uşaklar aylardır alamadıkları maaşlarını bahane ederek konaktan ayrılmıştır.

Aile ne yapacağını bilemez bir haldeyken, Nüvit geceden olacakların kokusunu almıştır ve çare olarak arkadaşı Boncuk’u konağa çağırmıştır. Boncuk bu ailenin mensuplarıyla çok farklı bir dünyadandır. Anadolu çocuğudur. Boncuk’un samimiyeti ve şakacı yapısı Nüvit’te yıllardır hasret olduğu bir duyguyu tamamlamaktadır. Boncuk olayların üzerine gider. Yanlış anlamalar, hor görülmeler, aşağılanmalar içerisinde tüm sorunları teker teker çözer. Bir yandan da Nüvit’le Emel’in arasını yapar.

Boncuk, sorunların çözüme kavuşmasında zaman zaman kıvrak zekasını, zaman zaman elit dünyanın boş düşünce ve tabularını kullanır. Boncuk sayesinde tüm aile kaybettiği gücüne kavuşurken, hayatlarının en büyük dersi alır. Başkalarını hor görmek, kendimizi küçültmektir. Asil olabilirsiniz, elit olabilirsiniz, zengin olabilirsiniz, peki insan olabilecek misiniz?

OYUNUN AMACI

Oyunumuz iki perdelik bir komedidir. Geleneksel Türk Tiyatrosu’nun en önemli yapı taşlarından olan orta oyununun kurgusu, dili ve mantık dizgesi üzerine kurulmuştur. Tiyatromuzun ulusal kimliğini, evrensel tiyatro değerleriyle buluşturup, geliştirebilmek, gelecek kuşaklara aktarmak bizlerin asli görevidir. Bunun için de öncelikle; kültürümüzün yansıması olan Geleneksel Tiyatro biçimlerini, farklı örneklemelerle buluşturmak gerekmektedir. Geleneksel Türk Tiyatrosu’nda yer alan oyuncunun söz ve hareket komiğiyle kıvrak zekasını seyirciye sunduğu, içinde hiciv ve de taşlamanın olduğu kurgusal dünya, Tanzimat Dönemi’yle yeni bir boyut kazanmıştır.

Tanzimat Dönemi, batı menşeili edebiyat eserlerinin ve tiyatro oyunlarının adapte edilerek Türk oyun yazarlığının ivme kazanmasına olanak sağlamıştır. Geleneksel yapıda, usta çırak ilişkisi ve görgüsü içerisinde yeniliği zor kabul eden orta oyunu, Tanzimat dönemiyle beraber farklılaşmaya başlamıştır. Toplumun içerisine nüfus etmeye başlayan özellikle Fransızca kelimeleri, değimleri, jestleri ve yabancılaşmaları kullanarak toplumla yenilikçilik arasında köprü vazifesini görmüştür. Bu batı taklitçiliğini hem küçümseyen hem de ondan yararlanan pozitif bir yaklaşımdır. Kendi eleştirisini kendi içinde yaparak, çözümün yine Anadolu topraklarının zengin kültüründe olduğuna işaret eder. Oyunumuzun geçtiği mekan tarihi bir konaktır. Bunun anlamı tarihin derinliği ve zenginlidir. Konakta yaşayan Akidezadeler, yenilikçiliği köklerini yok saymak olarak algılamış bir hayat tarzının içerisindedir. Bu durum aile bağlarını oluşturan değerleri yok saydığı gibi aynı zamanda yavanlaşmayı da doğurur.

Konaklar; dedelerden torunlara, kuşaklar boyu hayatların harmanlandığı özel mekanlardır. Dünya edebiyatında konaklar üzerinden hayatların sorgulandığı birçok eser gösterebiliriz. Bu tarafıyla konak, geçmiş ile geleceğin bir köprüsüdür. Konakta yaşayan insanlar, sadece gündelik hayatı yaşayarak kültürlerini yok saymaya başladıklarında, konak, yani toplum çatırdamaya başlar. Geleneksel Türk Tiyatrosu bu açıdan ele alındığında da ayrı bir önem arz eder. Toplumun değerlerini sonraki kuşaklara aktarmada kullanılan en önemli araç, sanattır. Bunun bir kolu olan tiyatronun üstüne düşen görevi yapabilmesi için, öncelikle kendi kuramını oluşturması gerekmektedir. İşte bu noktada Tanzimat Dönemi’nin sanata ve topluma yansıyışı önem kazanır. Zira, Tanzimat gelenekçiliği hem yok saymak ister hem de geliştirmeye çalışır. Oyunda geleneksel öz ve ulusal bilincin yansıması olan Boncuk karakteri, orta oyununun İbiş’i olarak, mizahı içine sindirmiş, cahilliğiyle barışık ama her zaman öğrenmeye aç, güngörmüş ancak böbürlenmeyen, kendi kusurları üzerinden başkalarının yanlışını gösteren, iç dünyasındaki çocuksu coşkusuyla, dramatikleştirilen yaşam biçimlerinin gerçek tehlikesinin altını çizen bir bütün olarak karşımıza çıkar.

Oyun Künyesi

Yapım Yılı : 2017

Perde : 2 perde

Süre : 120 dakika

Yaş Grubu : +12

YAZAN : NEJAT UYGUR

UYARLAYAN – YÖNETEN : SUHA UYGUR

YAPIMCI : FİLİZ SENGER

DEKOR & KOSTÜM : MASKARA BY ALTINOK

MÜZİK : EMRE BAYAR

KOREOGRAFİ : GÜLÇİN KIRICI

AFİŞ TASARIM : AYÇA ÖZGÜR

YÖNETMEN YARDIMCISI: ORÇUN TANSOYLU

YAPIM ASİSTANI : SİMGE GEDİZLİOĞLU

OYUNCULAR : CENGİZ KÜÇÜKAYVAZ, SOMER KARVAN, SEHER TERZİ, KİRKOR DİNÇKAYIKÇI, BURCU TUNA GÜRAY YAZICI, SİNEM AKAR, MURAT AKÇAY

Diğer İstanbul Fırsatları